Moses, the mystery of Baphomet: second Messiah of Israël
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Re: Moses, the mystery of Baphomet: second Messiah of Israël
Ecrit le 18 janv.14, 08:21J'ai eu 05/20 en Anglais au bac ça m'a pas empéché de l'avoir.
Les juifs suivront l'Antechrist, c'est lui leur Messie tant attendue...
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Re: Moses, the mystery of Baphomet: second Messiah of Israël
Ecrit le 18 janv.14, 08:45Vous ne croyez plus au Coran!!???
Le texte rajoute aussi:
Ischmael devra comme le bouc: mourir alchimiquement, non physiquement.
Il faut savoir, vous massacrez les Juifs pour qu'ils rentrent dans l'Islam et lorsque leur homme les fera entrer dignement, vous leur crachez encore dessus.
Non, non, le texte parle du bouc eschatologique d'Abraham, qu'Ischmael devra "mourir" spirituellement car il se moque toujours de la malkhout "méritée" d'Israël.
Enfin, bref, elle nous donne des instructions pour vous comprendre.
Vous n'êtes jamais contents.
Qu'il est charmant, qu'il est doux, qu'il est beau, Mhmdim
Le texte rajoute aussi:
Ischmael devra comme le bouc: mourir alchimiquement, non physiquement.
Il faut savoir, vous massacrez les Juifs pour qu'ils rentrent dans l'Islam et lorsque leur homme les fera entrer dignement, vous leur crachez encore dessus.
Non, non, le texte parle du bouc eschatologique d'Abraham, qu'Ischmael devra "mourir" spirituellement car il se moque toujours de la malkhout "méritée" d'Israël.
Enfin, bref, elle nous donne des instructions pour vous comprendre.
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Re: Moses, the mystery of Baphomet: second Messiah of Israël
Ecrit le 18 janv.14, 09:29T'as besoin d'un psychiatre, mon gars.
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Re: Moses, the mystery of Baphomet: second Messiah of Israël
Ecrit le 19 janv.14, 16:31Baphomet: invention de Philippe le Bel pendant la "question" des templiers.
Il leur demandait si ils donnaient un culte à cette figure satanique. Quand on a trois membres broyés, que la douleur atteint son paroxysme, on acquiesce à n'importe quoi. Ainsi les templiers furent nommé hérétique, exterminé et brulé, rendant au passage Philippe riche.
Maintenant qu'on sait que Baphomet est une invention... Tu voulais dire quoi à son sujet? ^^
Il leur demandait si ils donnaient un culte à cette figure satanique. Quand on a trois membres broyés, que la douleur atteint son paroxysme, on acquiesce à n'importe quoi. Ainsi les templiers furent nommé hérétique, exterminé et brulé, rendant au passage Philippe riche.
Maintenant qu'on sait que Baphomet est une invention... Tu voulais dire quoi à son sujet? ^^
Si on peut trouver de l'argent pour tuer des gens, on peut en trouver pour les aider. Si, si.
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Re: Moses, the mystery of Baphomet: second Messiah of Israël
Ecrit le 19 janv.14, 17:14J'ai toute ma tête. Einscthein ainsi que les plus grands génies intellectuels portaient le génome de la schizophrénie. Ca ne m'atteint dès lors pas.
On voit vraiment ce que ça donne lorsqu'on parle rédemption en utilisant le Coran. Ne vous étonnez pas après que les Juifs rejettent votre Coran. La vérité est que si un Musulman honnête aurait prêché ce que je prêche, cela aurait fait longtemps que la rédemption aurait été faite. Mais tout le monde est animé par l'hégémonie malicieuse.
Me rendrez-vous l'antéchrist alors que je tiens en main le Coran et l'évangile!? Vous seriez très certainement capable de me nommer l'antéchrist vu votre haine du juif et de tout ce qui est juif.
Je ne suis pas borgne.
Le principe surnaturel et divin apprécié chez Baphomet dans les loges du 33ème degré (plus hautes) judéo-maçonniques, archétype musulmane, est que le Baphomet, Musulman, transforme la malédiction sur Israël en bénédictions.
En somme, avec lui, Israël passe du peuple maudit et exilé sur les nations pour ses fautes et iniquités, au peuple élu avec la royauté universelle sur sa terre sainte et après processus de repentance et mérite, reconstruit le temple israélite (je rappelle que le temple al aqsa n'a aucune valeur symbolique pour l'islam, sahih Boukhari tome 1, vous pouvez faire vos besoins en vous dirigeant vers ce temple), vous pouvez avoir 5/20 au bac en anglais, mais avoir l'honnêteté de lire cela dans vos écrits clairement mentionnés en arabe, et il fait revenir les Juifs en Christ, d'où John the Baptiste.
C'est ce que dit le prophète Mohamed (homet ou hamad: Ahmed), paix et bénédictions de Dieu sur lui, lorsqu'il affirme que Mahdi est descendant direct d'Isaac et après Isaac, Jacob (par la mère du moins) et cela donne quoi? Un Juif logiquement, en tout cas dans la Halakha, il sera Juif malgré conversion.
Une autre particularité, est qu'il représente l'adam originel avant la faute, à trois têtes, dans le sens qu'il représente la victoire des chrétiens, Juifs et Musulmans à la fois, l'archétype de l'homme créé à l'image de Dieu, les croyants monothéistes servent tous Dieu à leur manière, il représente ainsi God-head et restaure l'Eden: "as above, so below" ici bas comme dans le "haut" (paradis). Il ramènera la paix universelle et l'eden restauré.
Baphomet:
ETIMOLOGIA Ba Ph Ho Met: TEMPLI OMNIUM HOMINUM PACTIS ABBAS: LE PERE DU TEMPLE DE LA PAIX ENTRE TOUS LES HOMMES
Machia’h nahash (serpent de la génèse annulé: Baton de Moïse) Israël before and after : before (malediction, feminine nahash), after (benediction, redemption, masculine, nahash ended, batôn de Moïse comme caducée et sexe, femmes, réfléchissez bien avant de vous marier avec lui).
C’est spirituel et non pas physique, le machia’h est né homme de chair et de sang.
Un premier puzzle concerne précisément la signification du nom , pour lequel plusieurs hypothèses ont été avancées . Selon certains, le nom serait tout simplement une contraction du nom de Mohammed , et découle des contacts secrets que les Templiers étaient au Moyen-Orient avec les maîtres arabes , pendant les croisades. D'autres considèrent qu'il corruption du mot abufihamet arabe , que les Maures d'Espagne prononcé bufihimat . Ce terme signifie «Père de la connaissance » ou « Père de la Sagesse " , et pourrait indiquer un principe surnaturel ou divin . Il n'est pas clair , cependant, ce qui pourrait différencier le Baphomet de tout autre principe divin . Ne manquez pas l'hypothèse encore plus fantaisiste : Certains voient l'anagramme de l'expression hébraïque « Tem - oph - ab » qui signifie , mot à mot , «double - oiseau - génération . " La " génération double oiseau » correspondrait à un symbole sexuel évident , semblable à l' linga et yoni du culte indien , dans ce cas, les Templiers auraient continué et renouvelé les anciens cultes phalliques de l'Est ? Il semble peu probable . D'autres tirent le mot de la racine grecque du mot baptiser , en interprétant le mot " Dieu qui baptise dans l' Esprit Saint . " Parmi les différentes hypothèses , l'un des plus accrocheur est celui formulé par le juge Hugh Schonfield , l'un des plus grands savants de la mer Morte . Dans son livre « Les Esséniens Odyssey " Schonfield décrit un système de chiffrement substitution de chiffrement appelé Code Atbash , déjà présent dans certains passages de la Bible et utilisé pour cacher les noms de certains textes Esséniens . Le code Atbash consiste à plier en deux les 22 lettres de l' alphabet Hebrew sorte que le premier est remplacé par 22 ° , la deuxième à partir de 21 ° à 11 ° , et ainsi de suite . Placer ce chiffre sur la base inférieure , les deux premières paires de substitutions sont aleph- beth et taw -shin , et ces quatre lettres , lire ci-dessous , forment le nom du chiffrement , atb- sh . Selon ce code , le nom de Baphomet devrait être divisé en ses cinq lettres du mot hébreu correspondant , qui devrait être remplacé par leurs correspondances dans le Atbash chiffre :
beth pe waw taw membre
B Ph O M M
pe yod vav tibia aleph
Sh O Ph A
De cette façon , Baphomet transcrit en Atbash de "Sophia" , le terme ésotérique qui indique la " sagesse" . ( De " L'angle d'Hermès du temple de jérusalem (beith hamikdach) »)
On voit vraiment ce que ça donne lorsqu'on parle rédemption en utilisant le Coran. Ne vous étonnez pas après que les Juifs rejettent votre Coran. La vérité est que si un Musulman honnête aurait prêché ce que je prêche, cela aurait fait longtemps que la rédemption aurait été faite. Mais tout le monde est animé par l'hégémonie malicieuse.
Me rendrez-vous l'antéchrist alors que je tiens en main le Coran et l'évangile!? Vous seriez très certainement capable de me nommer l'antéchrist vu votre haine du juif et de tout ce qui est juif.
Je ne suis pas borgne.
Le principe surnaturel et divin apprécié chez Baphomet dans les loges du 33ème degré (plus hautes) judéo-maçonniques, archétype musulmane, est que le Baphomet, Musulman, transforme la malédiction sur Israël en bénédictions.
En somme, avec lui, Israël passe du peuple maudit et exilé sur les nations pour ses fautes et iniquités, au peuple élu avec la royauté universelle sur sa terre sainte et après processus de repentance et mérite, reconstruit le temple israélite (je rappelle que le temple al aqsa n'a aucune valeur symbolique pour l'islam, sahih Boukhari tome 1, vous pouvez faire vos besoins en vous dirigeant vers ce temple), vous pouvez avoir 5/20 au bac en anglais, mais avoir l'honnêteté de lire cela dans vos écrits clairement mentionnés en arabe, et il fait revenir les Juifs en Christ, d'où John the Baptiste.
C'est ce que dit le prophète Mohamed (homet ou hamad: Ahmed), paix et bénédictions de Dieu sur lui, lorsqu'il affirme que Mahdi est descendant direct d'Isaac et après Isaac, Jacob (par la mère du moins) et cela donne quoi? Un Juif logiquement, en tout cas dans la Halakha, il sera Juif malgré conversion.
Une autre particularité, est qu'il représente l'adam originel avant la faute, à trois têtes, dans le sens qu'il représente la victoire des chrétiens, Juifs et Musulmans à la fois, l'archétype de l'homme créé à l'image de Dieu, les croyants monothéistes servent tous Dieu à leur manière, il représente ainsi God-head et restaure l'Eden: "as above, so below" ici bas comme dans le "haut" (paradis). Il ramènera la paix universelle et l'eden restauré.
Baphomet:
ETIMOLOGIA Ba Ph Ho Met: TEMPLI OMNIUM HOMINUM PACTIS ABBAS: LE PERE DU TEMPLE DE LA PAIX ENTRE TOUS LES HOMMES
Machia’h nahash (serpent de la génèse annulé: Baton de Moïse) Israël before and after : before (malediction, feminine nahash), after (benediction, redemption, masculine, nahash ended, batôn de Moïse comme caducée et sexe, femmes, réfléchissez bien avant de vous marier avec lui).
C’est spirituel et non pas physique, le machia’h est né homme de chair et de sang.
Un premier puzzle concerne précisément la signification du nom , pour lequel plusieurs hypothèses ont été avancées . Selon certains, le nom serait tout simplement une contraction du nom de Mohammed , et découle des contacts secrets que les Templiers étaient au Moyen-Orient avec les maîtres arabes , pendant les croisades. D'autres considèrent qu'il corruption du mot abufihamet arabe , que les Maures d'Espagne prononcé bufihimat . Ce terme signifie «Père de la connaissance » ou « Père de la Sagesse " , et pourrait indiquer un principe surnaturel ou divin . Il n'est pas clair , cependant, ce qui pourrait différencier le Baphomet de tout autre principe divin . Ne manquez pas l'hypothèse encore plus fantaisiste : Certains voient l'anagramme de l'expression hébraïque « Tem - oph - ab » qui signifie , mot à mot , «double - oiseau - génération . " La " génération double oiseau » correspondrait à un symbole sexuel évident , semblable à l' linga et yoni du culte indien , dans ce cas, les Templiers auraient continué et renouvelé les anciens cultes phalliques de l'Est ? Il semble peu probable . D'autres tirent le mot de la racine grecque du mot baptiser , en interprétant le mot " Dieu qui baptise dans l' Esprit Saint . " Parmi les différentes hypothèses , l'un des plus accrocheur est celui formulé par le juge Hugh Schonfield , l'un des plus grands savants de la mer Morte . Dans son livre « Les Esséniens Odyssey " Schonfield décrit un système de chiffrement substitution de chiffrement appelé Code Atbash , déjà présent dans certains passages de la Bible et utilisé pour cacher les noms de certains textes Esséniens . Le code Atbash consiste à plier en deux les 22 lettres de l' alphabet Hebrew sorte que le premier est remplacé par 22 ° , la deuxième à partir de 21 ° à 11 ° , et ainsi de suite . Placer ce chiffre sur la base inférieure , les deux premières paires de substitutions sont aleph- beth et taw -shin , et ces quatre lettres , lire ci-dessous , forment le nom du chiffrement , atb- sh . Selon ce code , le nom de Baphomet devrait être divisé en ses cinq lettres du mot hébreu correspondant , qui devrait être remplacé par leurs correspondances dans le Atbash chiffre :
beth pe waw taw membre
B Ph O M M
pe yod vav tibia aleph
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De cette façon , Baphomet transcrit en Atbash de "Sophia" , le terme ésotérique qui indique la " sagesse" . ( De " L'angle d'Hermès du temple de jérusalem (beith hamikdach) »)
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Re: Moses, the mystery of Baphomet: second Messiah of Israël
Ecrit le 09 mars14, 16:41Ceci est tout à fait vrai, et attesté par le Juge kabbaliste et rabbin en chef, Hugh Schonfield, sous la supervision d'Eliphas Levi:
TEMPLI OMNIUM HOMINUM PACTIS ABBAS: LE PERE DU TEMPLE DE LA PAIX ET LA SHEQQINAH DANS LE TEMPLE DE JERUSALEM. Baphomet est un JUIF, et signifie l'acronyme de Mahomet, c'est simple, Baphomet est un JUIF qui croit à la Torah, l'évangile et le Coran.
Ce texte puise ses origines dans le Sefer Hazohar. Les gens ont mal interprétés les fondements du kabbaliste et zohariste Elipha Levi qui voit en Baphomet, un homme innocent et très sage (Baptism of wisdom: le baptème de sagesse universel).
Le Baphomet a aussi été annoncé par les manuscrits de la mer morte et le grand Gamaratiste: Hugh Schonfield, Juif kabbaliste et talmudiste (gamara).
Voici le Machia'h en état d'exil (contraction sexuelle) et ensuite en état de sexual arousal (désir sexuel hétérosexuel masculin symbolisant: SOLVE = REDEMPTION).
En état d'exil:
En phase rédemptrice:
Nous aperçevons le caducée d'Hermès (de Moïse) comme sexe, mais nous savons que Nahash qui est un autre mot utilisé pour le serpent batôn de Moïse a deux composantes: une masculine et une féminine, entrelacés. Le baptème de sagesse est donné à la force matramona, qui est féminine, qui est primairement esclave. Nous comprenons que Machia'h est d'abord esclave, tout comme le minothore dans la grèce antique ou plusieurs pharaons dans les labyrinthes, il est comme le Pharaon Akhenaton, avec dimorphisme masculin-féminin, le sphinx resuscité de Thèbes. Baphomet est le seul né androgyne comme l'Adam Kadmon de l'Eden sur tout le genre humain, nous aperçevons alors aussi des seins et un bras androgyne de femme qui tire son sens dans la pleine harmonie avec le cosmos humanitaire. Baphomet sera l'Agent universel comme celui du tarot et qui ainsi influencea l'humanité dans son spirituel et créera l'Eden sur terre. A noter que Jésus est aussi androgyne selon une école gnostique.
In the eyes of the Western world, Eliphas Levi’s illustration of Baphomet is a representation of the Christian Devil, the source of all evil. The French occultist’s illustration from his magnum opus Transcendental Magic shows a winged, goat-headed creature, a pentagram on his forehead, surrounded by occult symbols—all iconography associated with the Devil. A pitchfork and a barbed tail are all that would be needed to complete the stereotype.
This devilish association was fostered in part by Arthur Edward Waite, who misinterpreted the Baphomet illustration when he used it as a model for the Devil trump of his ever-popular Rider-Waite Tarot deck. Waite’s Devil trump replaces the figure of the Christian Devil common to earlier trumps with a corruption of Levi’s Baphomet, giving him bat wings, a scowling face, and beastial legs and feet. Waite translated Levi’s Transcendental Magic into English, but was unwilling to accept Levi’s interpretation of his own Baphomet image, as stated in his Pictorial Key to the Tarot: “With more than his usual derision for the arts which he pretended to respect and interpret as a master therein, Eliphas Lévi affirms that the Baphometic figure is occult science and magic.”[1]
Waite’s Devil trump associates Baphomet with the Christian Devil, and he interprets the trump to signify violence, force and evil. Yet if we examine what Lévi has written, we find that Baphomet is a complex symbol of occult science and magic.
Lévi’s primary discussion of Baphomet is found in Transcendental Magic, which is divided into two parts, Doctrine and Ritual. Baphomet is connected with the Devil trump in Chapter 15 of Ritual:
“We recur once more to that terrible number fifteen, symbolized in the Tarot by a monster throned upon an altar, mitred and horned, having a woman’s breasts and the generative organs of a man--a chimera, a malformed sphinx, a synthesis of deformities. Below this figure we read a frank and simple inscription--THE DEVIL. Yes, we confront here that phantom of all terrors, the dragon of the all theogenies, the Ahriman of the Persians, the Typhon of the Egyptians, the Python of the Greeks, the old serpent of the Hebrews, the fantastic monster, the nightmare, the Croquemitaine, the gargoyle, the great beast of the Middle Ages, and--worse than all these--the Baphomet of the Templars, the bearded idol of the alchemist, the obscene deity of Mendes, the goat of the Sabbath. The frontispiece to this ‘Ritual’ reproduces the exact figure of the terrible emperor of night, with all his attributes and all his characters.”[3]
Lévi’s initial description of Baphomet in connection with the Devil trump is dark and sinister, comparing it to the Satanic and evil representations of many religions. However, Lévi clarifies his interpretation later in Chapter 15:
“Yes, in our profound conviction, the Grand Masters of the Order of Templars worshipped the Baphomet, and caused it to be worshipped by their initiates; yes, there existed in the past, and there may be still in the present, assemblies which are presided over by this figure, seated on a throne and having a flaming torch between the horns. But the adorers of this sign do not consider, as do we, that it is a representation of the devil; on the contrary, for them it is that of the god Pan, the god of our modern schools of philosophy, the god of the Alexandrian theurgic school and of our own mystical Neoplatonists, the god of Lamartine and Victor Cousin, the god of Spinoza and Plato, the god of the primitive Gnostic schools; the Christ also of the dissident priesthood.” [4]
Baphomet is a god of the old religions and schools of thought that were active before the full advent of Christianity, and not a representation of the devil.
Lévi gives the justification for Baphomet’s monstrous appearance in The Book of Splendours:
“[Baphomet] is a knowledge rising in opposition to idolatry, protesting though the very monstrosity of the idol.
The Israelites were forbidden to give divine concepts the figure of a man or of any animal; thus, on the ark of the covenant and in the sanctuary, they dared sculpt only cherubs, that is, sphinxes with the bodies of bulls and the heads of men, eagles or lions.
These mixed figures reproduced neither the complete form of any man, nor that of any animal.
These hybrid creations of impossible animals gave to understand that the image was not an idol or reproduction of a living thing, but rather a character or representation of something having its existence in thought.
Baphomet is not worshipped; it is God who is worshipped, this faceless God behind this formless form, this image which resembles no created being.
Baphomet is not a God; He is the sign of initiation.” [5]
Baphomet is not a god, devil, or a living being; he is the sign or symbol of initiation. But what knowledge does this symbol of initiation impart to us? In the introduction to Doctrine in Transcendental Magic, Lévi identifies Baphomet with a force he calls the Universal Agent:
“There exists in Nature a force which is immeasurably more powerful than steam, and a single man, who is able to adapt and direct it, might change thereby the face of the whole world. This force was known to the ancients; it consists in a Universal Agent having equilibrium for its supreme law, while its direction is concerned immediately with the Great Arcanum of Transcendental Magic. ... This agent... is precisely that which the adepts of the Middle Ages denominated the First Matter of the Great Work. The Gnostics represented it as the fiery body of the Holy Spirit; it was the object of adoration in the Secret Rites of the Sabbath and the Temple, under the hieroglyphic figure of Baphomet or the Androgyne of Mendes.” [6]
Baphomet is a representation of the Universal Agent, which is more commonly known in Transcendental Magic as the astral light. This connection is restated later in the text:
“In this place let us affirm without evasion that the Great Magical Agent--the double current of light, the living and astral fire of the earth--was represented by the serpent with the head of an ox, goat or dog, in ancient theogenies. It is the dual serpent of the caduceus, the old serpent of GENESIS, but it is also the brazen serpent of Moses, twined about the TAU, that is, the generating lingam. It is, moreover, the Goat of the Sabbath and the Baphomet of the Templars.” [7]
Baphomet is a representation of the Astral Light, the medium of all magic, and gaining power over it is the goal of the Great Work:
“The Great Work is, before all things, the creation of man by himself, that is to say, the full and entire conquest of his faculties and his future; it is especially the perfect emancipation of his will, assuring him… full power over the Universal Magical Agent.” [8]
The symbolic connection between the Astral Light and Baphomet can be found in Lévi’s description of his Baphomet image in Chapter 15 of Ritual:
“The goat which is represented in our frontispiece bears upon its forehead the Sign of the Pentagram with one point in the ascendant, which is sufficient to distinguish it as a symbol of the light. Moreover, the sign of occultism is made with both hands, pointing upward to the white moon of CHESED, and downward to the black moon of GEBURAH. This sign expresses the perfect concord between mercy and justice. One of the arms is feminine and the other masculine, as in the androgyne of Khunrath, whose attributes we have combined with those of our goat, since they are one and the same symbol. The torch of intelligence burning between the horns is the magical light of universal equilibrium; it is also a type of the soul exalted above matter, even while cleaving to matter, as the flame cleaves to the torch. … The caduceus, which replaces the generative organ, represents eternal life; the scale-covered belly typifies water; the circle above it is the atmosphere, the feathers still higher up signify the volatile; lastly, humanity is depicted by the two breasts and the androgyne arms of this sphinx of the occult sciences. … The dread Baphomet henceforth, like all monstrous idols, enigmas of antique science and its dreams, is only an innocent and even pious hieroglyph.” [9]
Careful examination of this detailed description of Baphomet in light of Lévi’s other expositions on the astral light reveal much about the connection between the two. The Sign of the Pentagram on Baphomet’s forehead is a symbol of the astral light: “The empire of will over the Astral Light, which is the physical soul of the four elements, is represented in Magic by the Pentagram.” [10]
In Chapter 5 of Doctrine, Lévi elaborates on the nature of the pentagram:
“The Pentagram signifies the domination of the mind over the elements, and the demons of air, the spirits of fire, the phantoms of water and the ghosts of earth are enchained by this sign. Equipped therewith, and suitably disposed, you may behold the infinite through the medium of that faculty which is like the soul’s eye, and you will be ministered unto by legions of angels and hosts of fiends.” [11]
The “soul’s eye” is the ajna chakra or third eye, which allows you to see and interact with the invisible spirits (angels and fiends) of the astral light; thus the pentagram is placed over the third eye of Baphomet. Likewise, the torch of intelligence burning above the pentagram corresponds with the crown chakra, the connection between the Microcosm and the Macrocosm described above as “the soul exalted above matter, even while cleaving to matter, as the flame cleaves to the torch.”
The duality expressed by the sephiroth Chesed (mercy) and Geburah (justice), the black and white moons, and the masculine and feminine arms are simply reflections of the dual nature of the astral light:
“Now the ancients, observing that equilibrium is the universal law in physics, and is consequent on the apparent opposition of two forces, argued from physical to metaphysical equilibrium, and maintained that in God, that is, in the First Living and Active Cause, there must be recognized two properties which are necessary to each other—stability and motion, necessity and liberty, rational order and volitional autonomy, justice and love, whence also severity and mercy. And these two attributes were personified, so to speak, by the kabalistic Jews under the names of GEBURAH and CHESED.” [12]
The dual nature of the astral light is also reflected in the alchemical formula “Solve et Coagula:”
“The Great Magical Agent, by us termed the Astral Light, …this occult, unique and indubitable force, is the key of all empire, the secret of all power. ... To know how to make use of this Agent is to be the trustee of God’s own power; all real, effective Magic, all occult force is there, and its demonstration is the sole end of all genuine books of science. To have control over the Great Magical Agent there are two operations necessary--to concentrate and project, or, in other words, to fix and to move.”[13]
These two operations are represented by the words written on the arms of Baphomet: SOLVE, to dissolve, to project, to move; and COAGULA, to coagulate, to concentrate, to fix.
The Caduceus is yet another symbol of the dual nature of the astral light:
“Those of you who have read my books will know what the two serpents of the Caduceus signify. They are the two opposing currents of the universal magnetism. The serpent of creative and preserving light and the serpent of eternal fire which devours in order to regenerate.” [14]
The Caduceus replaces the generative organ in the Baphomet image because it is both masculine and feminine, thus preserving the androgyny of Baphomet, and as the generative organ represents eternal life. The Caduceus is a symbol of the magical equilibrium of matter, as the torch represents the universal equilibrium of the “magical light” or spirit
As we have seen, Levi’s image of Baphomet is not a representation of the Christian Devil but a symbol of the astral light, the dual current of occult force behind all magical work. This force may be employed for either good or evil ends, but is neither good nor evil in itself. Perhaps if Mr. Waite had understood this important point, he wouldn’t have demonized the Baphomet image in the Rider-Waite Tarot deck.
Notes:
1. Waite, Arthur Edward. The Pictorial Key to the Tarot, page 131.
2. The chapters in Transcendental Magic correspond with the tarot trumps, and fifteen is the number of “The Devil.”
3. Levi, Eliphas. Transcendental Magick, page 307.
4. TM, pages 307-308.
5. Levi, Eliphas. The Book of Splendours (SEFER HA ZOHAR), page 118.
6. TM, page 12.
7. TM, page 242.
8. TM, Page 113.
9. TM, pages 308-310.
10. TM, page 67.
11. TM, page 63
12. TM, pages 95-96.
13. TM, page 104.
14. Levi, Eliphas. The Great Secret, page 185.
Copyright (c) 2010 Michael Osiris Snuffin
TEMPLI OMNIUM HOMINUM PACTIS ABBAS: LE PERE DU TEMPLE DE LA PAIX ET LA SHEQQINAH DANS LE TEMPLE DE JERUSALEM. Baphomet est un JUIF, et signifie l'acronyme de Mahomet, c'est simple, Baphomet est un JUIF qui croit à la Torah, l'évangile et le Coran.
Ce texte puise ses origines dans le Sefer Hazohar. Les gens ont mal interprétés les fondements du kabbaliste et zohariste Elipha Levi qui voit en Baphomet, un homme innocent et très sage (Baptism of wisdom: le baptème de sagesse universel).
Le Baphomet a aussi été annoncé par les manuscrits de la mer morte et le grand Gamaratiste: Hugh Schonfield, Juif kabbaliste et talmudiste (gamara).
Voici le Machia'h en état d'exil (contraction sexuelle) et ensuite en état de sexual arousal (désir sexuel hétérosexuel masculin symbolisant: SOLVE = REDEMPTION).
En état d'exil:
En phase rédemptrice:
Nous aperçevons le caducée d'Hermès (de Moïse) comme sexe, mais nous savons que Nahash qui est un autre mot utilisé pour le serpent batôn de Moïse a deux composantes: une masculine et une féminine, entrelacés. Le baptème de sagesse est donné à la force matramona, qui est féminine, qui est primairement esclave. Nous comprenons que Machia'h est d'abord esclave, tout comme le minothore dans la grèce antique ou plusieurs pharaons dans les labyrinthes, il est comme le Pharaon Akhenaton, avec dimorphisme masculin-féminin, le sphinx resuscité de Thèbes. Baphomet est le seul né androgyne comme l'Adam Kadmon de l'Eden sur tout le genre humain, nous aperçevons alors aussi des seins et un bras androgyne de femme qui tire son sens dans la pleine harmonie avec le cosmos humanitaire. Baphomet sera l'Agent universel comme celui du tarot et qui ainsi influencea l'humanité dans son spirituel et créera l'Eden sur terre. A noter que Jésus est aussi androgyne selon une école gnostique.
In the eyes of the Western world, Eliphas Levi’s illustration of Baphomet is a representation of the Christian Devil, the source of all evil. The French occultist’s illustration from his magnum opus Transcendental Magic shows a winged, goat-headed creature, a pentagram on his forehead, surrounded by occult symbols—all iconography associated with the Devil. A pitchfork and a barbed tail are all that would be needed to complete the stereotype.
This devilish association was fostered in part by Arthur Edward Waite, who misinterpreted the Baphomet illustration when he used it as a model for the Devil trump of his ever-popular Rider-Waite Tarot deck. Waite’s Devil trump replaces the figure of the Christian Devil common to earlier trumps with a corruption of Levi’s Baphomet, giving him bat wings, a scowling face, and beastial legs and feet. Waite translated Levi’s Transcendental Magic into English, but was unwilling to accept Levi’s interpretation of his own Baphomet image, as stated in his Pictorial Key to the Tarot: “With more than his usual derision for the arts which he pretended to respect and interpret as a master therein, Eliphas Lévi affirms that the Baphometic figure is occult science and magic.”[1]
Waite’s Devil trump associates Baphomet with the Christian Devil, and he interprets the trump to signify violence, force and evil. Yet if we examine what Lévi has written, we find that Baphomet is a complex symbol of occult science and magic.
Lévi’s primary discussion of Baphomet is found in Transcendental Magic, which is divided into two parts, Doctrine and Ritual. Baphomet is connected with the Devil trump in Chapter 15 of Ritual:
“We recur once more to that terrible number fifteen, symbolized in the Tarot by a monster throned upon an altar, mitred and horned, having a woman’s breasts and the generative organs of a man--a chimera, a malformed sphinx, a synthesis of deformities. Below this figure we read a frank and simple inscription--THE DEVIL. Yes, we confront here that phantom of all terrors, the dragon of the all theogenies, the Ahriman of the Persians, the Typhon of the Egyptians, the Python of the Greeks, the old serpent of the Hebrews, the fantastic monster, the nightmare, the Croquemitaine, the gargoyle, the great beast of the Middle Ages, and--worse than all these--the Baphomet of the Templars, the bearded idol of the alchemist, the obscene deity of Mendes, the goat of the Sabbath. The frontispiece to this ‘Ritual’ reproduces the exact figure of the terrible emperor of night, with all his attributes and all his characters.”[3]
Lévi’s initial description of Baphomet in connection with the Devil trump is dark and sinister, comparing it to the Satanic and evil representations of many religions. However, Lévi clarifies his interpretation later in Chapter 15:
“Yes, in our profound conviction, the Grand Masters of the Order of Templars worshipped the Baphomet, and caused it to be worshipped by their initiates; yes, there existed in the past, and there may be still in the present, assemblies which are presided over by this figure, seated on a throne and having a flaming torch between the horns. But the adorers of this sign do not consider, as do we, that it is a representation of the devil; on the contrary, for them it is that of the god Pan, the god of our modern schools of philosophy, the god of the Alexandrian theurgic school and of our own mystical Neoplatonists, the god of Lamartine and Victor Cousin, the god of Spinoza and Plato, the god of the primitive Gnostic schools; the Christ also of the dissident priesthood.” [4]
Baphomet is a god of the old religions and schools of thought that were active before the full advent of Christianity, and not a representation of the devil.
Lévi gives the justification for Baphomet’s monstrous appearance in The Book of Splendours:
“[Baphomet] is a knowledge rising in opposition to idolatry, protesting though the very monstrosity of the idol.
The Israelites were forbidden to give divine concepts the figure of a man or of any animal; thus, on the ark of the covenant and in the sanctuary, they dared sculpt only cherubs, that is, sphinxes with the bodies of bulls and the heads of men, eagles or lions.
These mixed figures reproduced neither the complete form of any man, nor that of any animal.
These hybrid creations of impossible animals gave to understand that the image was not an idol or reproduction of a living thing, but rather a character or representation of something having its existence in thought.
Baphomet is not worshipped; it is God who is worshipped, this faceless God behind this formless form, this image which resembles no created being.
Baphomet is not a God; He is the sign of initiation.” [5]
Baphomet is not a god, devil, or a living being; he is the sign or symbol of initiation. But what knowledge does this symbol of initiation impart to us? In the introduction to Doctrine in Transcendental Magic, Lévi identifies Baphomet with a force he calls the Universal Agent:
“There exists in Nature a force which is immeasurably more powerful than steam, and a single man, who is able to adapt and direct it, might change thereby the face of the whole world. This force was known to the ancients; it consists in a Universal Agent having equilibrium for its supreme law, while its direction is concerned immediately with the Great Arcanum of Transcendental Magic. ... This agent... is precisely that which the adepts of the Middle Ages denominated the First Matter of the Great Work. The Gnostics represented it as the fiery body of the Holy Spirit; it was the object of adoration in the Secret Rites of the Sabbath and the Temple, under the hieroglyphic figure of Baphomet or the Androgyne of Mendes.” [6]
Baphomet is a representation of the Universal Agent, which is more commonly known in Transcendental Magic as the astral light. This connection is restated later in the text:
“In this place let us affirm without evasion that the Great Magical Agent--the double current of light, the living and astral fire of the earth--was represented by the serpent with the head of an ox, goat or dog, in ancient theogenies. It is the dual serpent of the caduceus, the old serpent of GENESIS, but it is also the brazen serpent of Moses, twined about the TAU, that is, the generating lingam. It is, moreover, the Goat of the Sabbath and the Baphomet of the Templars.” [7]
Baphomet is a representation of the Astral Light, the medium of all magic, and gaining power over it is the goal of the Great Work:
“The Great Work is, before all things, the creation of man by himself, that is to say, the full and entire conquest of his faculties and his future; it is especially the perfect emancipation of his will, assuring him… full power over the Universal Magical Agent.” [8]
The symbolic connection between the Astral Light and Baphomet can be found in Lévi’s description of his Baphomet image in Chapter 15 of Ritual:
“The goat which is represented in our frontispiece bears upon its forehead the Sign of the Pentagram with one point in the ascendant, which is sufficient to distinguish it as a symbol of the light. Moreover, the sign of occultism is made with both hands, pointing upward to the white moon of CHESED, and downward to the black moon of GEBURAH. This sign expresses the perfect concord between mercy and justice. One of the arms is feminine and the other masculine, as in the androgyne of Khunrath, whose attributes we have combined with those of our goat, since they are one and the same symbol. The torch of intelligence burning between the horns is the magical light of universal equilibrium; it is also a type of the soul exalted above matter, even while cleaving to matter, as the flame cleaves to the torch. … The caduceus, which replaces the generative organ, represents eternal life; the scale-covered belly typifies water; the circle above it is the atmosphere, the feathers still higher up signify the volatile; lastly, humanity is depicted by the two breasts and the androgyne arms of this sphinx of the occult sciences. … The dread Baphomet henceforth, like all monstrous idols, enigmas of antique science and its dreams, is only an innocent and even pious hieroglyph.” [9]
Careful examination of this detailed description of Baphomet in light of Lévi’s other expositions on the astral light reveal much about the connection between the two. The Sign of the Pentagram on Baphomet’s forehead is a symbol of the astral light: “The empire of will over the Astral Light, which is the physical soul of the four elements, is represented in Magic by the Pentagram.” [10]
In Chapter 5 of Doctrine, Lévi elaborates on the nature of the pentagram:
“The Pentagram signifies the domination of the mind over the elements, and the demons of air, the spirits of fire, the phantoms of water and the ghosts of earth are enchained by this sign. Equipped therewith, and suitably disposed, you may behold the infinite through the medium of that faculty which is like the soul’s eye, and you will be ministered unto by legions of angels and hosts of fiends.” [11]
The “soul’s eye” is the ajna chakra or third eye, which allows you to see and interact with the invisible spirits (angels and fiends) of the astral light; thus the pentagram is placed over the third eye of Baphomet. Likewise, the torch of intelligence burning above the pentagram corresponds with the crown chakra, the connection between the Microcosm and the Macrocosm described above as “the soul exalted above matter, even while cleaving to matter, as the flame cleaves to the torch.”
The duality expressed by the sephiroth Chesed (mercy) and Geburah (justice), the black and white moons, and the masculine and feminine arms are simply reflections of the dual nature of the astral light:
“Now the ancients, observing that equilibrium is the universal law in physics, and is consequent on the apparent opposition of two forces, argued from physical to metaphysical equilibrium, and maintained that in God, that is, in the First Living and Active Cause, there must be recognized two properties which are necessary to each other—stability and motion, necessity and liberty, rational order and volitional autonomy, justice and love, whence also severity and mercy. And these two attributes were personified, so to speak, by the kabalistic Jews under the names of GEBURAH and CHESED.” [12]
The dual nature of the astral light is also reflected in the alchemical formula “Solve et Coagula:”
“The Great Magical Agent, by us termed the Astral Light, …this occult, unique and indubitable force, is the key of all empire, the secret of all power. ... To know how to make use of this Agent is to be the trustee of God’s own power; all real, effective Magic, all occult force is there, and its demonstration is the sole end of all genuine books of science. To have control over the Great Magical Agent there are two operations necessary--to concentrate and project, or, in other words, to fix and to move.”[13]
These two operations are represented by the words written on the arms of Baphomet: SOLVE, to dissolve, to project, to move; and COAGULA, to coagulate, to concentrate, to fix.
The Caduceus is yet another symbol of the dual nature of the astral light:
“Those of you who have read my books will know what the two serpents of the Caduceus signify. They are the two opposing currents of the universal magnetism. The serpent of creative and preserving light and the serpent of eternal fire which devours in order to regenerate.” [14]
The Caduceus replaces the generative organ in the Baphomet image because it is both masculine and feminine, thus preserving the androgyny of Baphomet, and as the generative organ represents eternal life. The Caduceus is a symbol of the magical equilibrium of matter, as the torch represents the universal equilibrium of the “magical light” or spirit
As we have seen, Levi’s image of Baphomet is not a representation of the Christian Devil but a symbol of the astral light, the dual current of occult force behind all magical work. This force may be employed for either good or evil ends, but is neither good nor evil in itself. Perhaps if Mr. Waite had understood this important point, he wouldn’t have demonized the Baphomet image in the Rider-Waite Tarot deck.
Notes:
1. Waite, Arthur Edward. The Pictorial Key to the Tarot, page 131.
2. The chapters in Transcendental Magic correspond with the tarot trumps, and fifteen is the number of “The Devil.”
3. Levi, Eliphas. Transcendental Magick, page 307.
4. TM, pages 307-308.
5. Levi, Eliphas. The Book of Splendours (SEFER HA ZOHAR), page 118.
6. TM, page 12.
7. TM, page 242.
8. TM, Page 113.
9. TM, pages 308-310.
10. TM, page 67.
11. TM, page 63
12. TM, pages 95-96.
13. TM, page 104.
14. Levi, Eliphas. The Great Secret, page 185.
Copyright (c) 2010 Michael Osiris Snuffin
Maître en Torah, Kabbale (sefer Ha Zohar), Maître en Evangile et Docteur en Coran (nouvelle Torah d'Israël: torah el gueoula, lekh lakha). Acclamez la dignité des Juifs qui sont entrés dans l'Evangile et le Coran, les Juifs repentis. Nous sommes aux yeux de Dieu, les plus hauts. La famille Chiche, Amsallag, Alleg, Naseur, Tergui, Rah'em etc.
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Re: Moses, the mystery of Baphomet: second Messiah of Israël
Ecrit le 09 mars14, 20:00et en français ça donne quoi ?
(Isaïe 30:15) Votre force résidera en ceci : dans le fait de rester calmes et [aussi] dans la confiance . AM - JW - Les Témoins de Jéhovah
Re: Moses, the mystery of Baphomet: second Messiah of Israël
Ecrit le 10 mars14, 13:39http://fr.wikipedia.org/wiki/Yin_et_yang :medico a écrit :et en français ça donne quoi ?
le caractère Yīn (阴) est associé à la Lune (月) qui représente la part féminine de la nature ;
le caractère Yáng (阳) est associé au Soleil (日) qui représente la part masculine de la nature.
Révélation chapitre 1 verset 8
- ultrafiltre
Re: Moses, the mystery of Baphomet: second Messiah of Israël
Ecrit le 10 mars14, 14:10Bonjour Imedimed a écrit : http://fr.wikipedia.org/wiki/Yin_et_yang :
le caractère Yīn (阴) est associé à la Lune (月) qui représente la part féminine de la nature ;
le caractère Yáng (阳) est associé au Soleil (日) qui représente la part masculine de la nature.
Révélations chapitre 1 verset 8
.. s'ils s'en mêlent(ils font toujours ça eux ) bonjour la grosse gallère
très franchement on avait pas besoin de ça!
c'est juste le coup final en fait:
https://www.youtube.com/watch?v=oYLY2ZRLDGY
style mais vous êtes encores là vous???
bon ça va merci!!!!
...ah non mais eux....
Re: Moses, the mystery of Baphomet: second Messiah of Israël
Ecrit le 10 mars14, 23:28Ismael est plus nombreux, d'un coté il s'est mélangé avec les arabes et d'autres et de lui sont les plus durs, mais il ne faut pas oublié qu'il est béni d'Abraham et la bénédiction est accepté par dieu, et par lui les peuples de la terre seront beni et cela s'est accompli avec l'Islam et Mohammed le Messagertolerancepaix a écrit :Vous ne croyez plus au Coran!!???
Le texte rajoute aussi:
Ischmael devra comme le bouc: mourir alchimiquement, non physiquement.
Il faut savoir, vous massacrez les Juifs pour qu'ils rentrent dans l'Islam et lorsque leur homme les fera entrer dignement, vous leur crachez encore dessus.
Non, non, le texte parle du bouc eschatologique d'Abraham, qu'Ischmael devra "mourir" spirituellement car il se moque toujours de la malkhout "méritée" d'Israël.
Enfin, bref, elle nous donne des instructions pour vous comprendre.
Vous n'êtes jamais contents.
Qu'il est charmant, qu'il est doux, qu'il est beau, Mhmdim
et de lui 12 princes et ce sont les Imams, le mérite de Mohammed et son Ahl c'est que dieu les a placé dans le peuple qui l'a irrité, les arabes idolatres et Mohammed a relevé le défi et a montré la vérité à l'humanité, il a meme donné protection aux Israeliens juifs et Nazarénes et longtemps ils ont vécu et cohabité avec les musulmans, en arabie, en syrie et meme au maghreb et ailleurs
Re: Moses, the mystery of Baphomet: second Messiah of Israël
Ecrit le 10 mars14, 23:32Mohammed est le promis et son titre est MAHI = celui qui ointtolerancepaix a écrit :Moïse, le mystère de Baphomet: second Messie d'Israël. Nahash: serpent de la génèse annulé, porteur de lumière. Baphomet: contraction du mot Mahomet ou encore: John the Baptist (GOSPEL) et Ahmed (TORA/KORAN).
http://gnosticteachings.org/courses/the ... homet.html
Jesus est messie = l'oint mais qui est celui qui oint, qui est assis sur le trone et une couronne sur sa tete et qui donne le livre aux sept seaux, c'est pas ALLAH, allah ne s'assoit pas et est immateril, inimaginable
Mohammed est le promis et quand ils le refusent, ils sortent ce truc de baphomet et les juifs rejettent aussi jesus et ensuite viennent parler de machia ben yocef et machia ben david... genre comme eux veulent interpreter les choses et non comme ALLAH a ordonné et prescrit
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