John Owen writes:
The time when the work here mentioned, of planting the heavens, and laying the foundation of the earth, was performed by God, was when he "divided the sea" (Isa. 51:15), and gave the law (v. 16), and said to Zion, "Thou art my people" - that is, when he took the children of Israel out of Egypt, and formed them in the wilderness into a church and state. Then he planted the heavens, and laid the foundation of the earth - made the new world; that is, brought forth order, and government, and beauty, from the confusion wherein before they were. This is the planting of the heavens, and laying the foundation of the earth in the world. And hence it is, that when mention is made of the destruction of a state and government, it is in that language that seems to set forth the end of the world. So Isaiah 34:4; which is yet but the destruction of the state of Edom. The like is also affirmed of the Roman empire, Revelation 6:14; which the Jews constantly affirmed to be intended by Edom in the prophets. And in our Saviour Christ's prediction of the destruction of Jerusalem, Matthew 24, he sets it out by expressions of the same importance. It is evident then, that, in the prophetical idiom and manner of speech, by "heavens" and "earth," the civil and religious state and combination of men in the world, and the men of them, are often understood. So were the heavens and earth that world which was then destroyed by the flood.
Another Old Testament text, among many that could be mentioned, is Jeremiah 4:23-31, which speaks of the imminent fall of Jerusalem (587 B.C.) in similar language of decreation:
I looked on the earth, and behold, it was formless and void; and to the heavens, and they had no light....For thus says the LORD, the whole land shall be a desolation [referring to the curse of Lev.26:31-33; see its fulfillment in Matt.24:15!], yet I will not execute a complete destruction. For this the earth shall mourn, and the heavens above be dark....
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John Owen écrit:
L'époque où les travaux mentionnés ici, de plantation du ciel, et jeter les bases de la terre, a été réalisée par Dieu, quand il a été "divisé la mer» (Ésaïe 51:15), et a donné la loi (v. 16 ), Et a dit à Sion, "Tu es mon peuple" - est que, quand il a pris les enfants d'Israël hors d'Égypte, et formé dans le désert en une église et l'État. Puis il a planté les cieux, et jeté les bases de la terre - a fait le nouveau monde, c'est-a-vue et le gouvernement, et de la beauté, de la confusion dans lequel ils étaient avant. C'est la plantation des cieux, et jeter les bases de la terre dans le monde. Et par conséquent, il est d'avis que, lorsque il est fait mention de la destruction d'un Etat et de gouvernement, c'est dans cette langue qui semble énoncés à la fin du monde. Ainsi, Isaïe 34:4, ce qui est encore, mais la destruction de l'état d'Edom. Comme l'est également affirmé de l'empire romain, Apocalypse 6:14, où les Juifs cessé d'affirmer qu'elles sont destinées à Edom par les prophètes. Et dans le Christ notre Sauveur de la prédiction de la destruction de Jérusalem, Matthieu 24, il fixe par des expressions de la même importance. Il est évident alors que, dans le langage prophétique et les modalités d'expression, par «ciel» et «terre», civile et religieuse d'État et la combinaison des hommes dans le monde, et les hommes d'entre eux, sont souvent compris. Ainsi, ont été les cieux et la terre, ce monde qui a ensuite été détruit par l'inondation.
Un autre texte de l'Ancien Testament, parmi d'autres qui pourraient être mentionné, est Jérémie 4:23-31, qui parle de la chute imminente de Jérusalem (587 avant JC) dans la même langue de Decreation:
J'ai regardé sur la terre, et voici, il était informe et vide, et les cieux, et ils n'avaient pas de lumière .... Car ainsi dit l'Éternel, toute la terre est une désolation [se référant à la malédiction de Lev. 26:31-33; voir son accomplissement dans Matt.24: 15!], Mais je ne vais pas exécuter une destruction complète. Pour ce faire, la terre se lamenteront, et les cieux au-dessus de la tombée de la nuit ....
traduction Google